Довідка про результати проведення анкетного опитування користувачів статистичної інформації

щодо вивчення ступеня відповідності їх потребам та очікуванням інформації

зі статистики нефінансових послуг

 

Метою проведення анкетного опитування було вивчення очікувань користувачів статистичної інформації зі статистики нефінансових послуг щодо їхніх інформаційних потреб, визначення міри задоволення користувачів якістю зазначеної статистичної інформації, забезпечення гласності й відкритості статистичної інформації, її джерел і методології складання.

Анкетне опитування проводилось шляхом:

-         надсилання анкети із супровідним листом (поштою або засобами електронного звязку) на адреси користувачів, які залучаються до анкетного опитування;

-         надання анкети учасникам наради та семінару з користувачами статистичної інформації;

-         надання анкети відвідувачам, що звернулись безпосередньо до відповідального виконавця з метою отримання статистичної інформації;

-         розміщення анкети на офіційному веб-сайті Головного управління статистики.

Анкетне опитування проводилось відділом статистики нефінансових послуг з 1 по 31 серпня 2013 року із залученням відокремлених структурних підрозділів Головного управління статистики.

Від користувачів статистичної інформації, робота та навчання яких пов’язана з різними сферами діяльності  отримано 111 анкет, з них 20 анкет (18,0%) отримано засобами електронного зв’язку.

Відомості щодо складу користувачів статистичної інформації, які виявили бажання взяти участь в проведенні анкетного опитування, за відповідними ознаками наведені нижче:

-         за статтю: жінки – 71,2%, чоловіки – 28,8%;

-         за віком: від 18-29 років – 18,0%, від 30-54 років – 72,1%, старші 55 років – 9,9%;

-         за освітою: загальна середня – 0,9%, середня-спеціальна – 14,4%, вища – 80,2%, вища з вченим ступенем – 2,7%, базова вища – 1,8%;

-         за сферою діяльності: фінансова (банківська) діяльність – 0,9%, органи законодавчої влади – 1,8%, громадські організації – 2,7%,  користувачі, які працюють у засобах масової інформації – 4,5%, сфера наукової діяльності та освіти – 11,7%, органи виконавчої влади – 13,5%, студенти, які навчаються в освітніх закладах різних ступенів акредитації – 21,6%,  виробнича сфера та сфера послуг – 43,3%.

Із загальної кількості опитаних 24 респонденти (21,6%) не використовують у своїй діяльності інформацію зі статистики нефінансових послуг.

Результати наданих користувачами відповідей на запропоновані в анкеті запитання щодо їхніх інформаційних потреб, оцінки якості статистичної інформації розділилися наступним чином:

 

1.1. Чи використовуєте Ви в своїй професійній діяльності статистичну інформацію?

- часто – 18,1%

- в окремих випадках – 40,5%

- дуже рідко – 19,8%

- не використовую – 21,6%

 

1.2. Вкажіть, будь ласка, яким чином Ви отримуєте необхідну інформацію?

(Допускається декілька варіантів відповідей)

- друковані видання (збірники, доповіді, бюлетені) – 39,6%

- компакт-диски та інші електронні носії – 10,8%

- веб-сайт Головного управління статистики у Рівненській області – 42,3%

- через засоби масової інформації – 35,1%

- інше (зазначте, будь ласка) – 5,4%

 

1.3. Як часто Ви використовуєте Веб-сайт Головного управління статистики у Рівненській області для отримання статистичної інформації?

- часто – 9,0%

- періодично – 65,8%

- не використовую – 25,2%

 

1.4. Чи використовуєте Ви в своїй діяльності інформацію зі статистики нефінансових послуг?

- так – 75,7%

- ні – 24,3%

 

1.5. Статистична інформація зі статистики нефінансових послуг, яку Ви використовуєте у Вашій діяльності, є:

- основною – 3,6%

- важливою складовою – 14,3%

- додатковою інформацією – 73,8%

- складно відповісти – 8,3%

 

1.6. Прокоментуйте, будь ласка, чи відповідають Вашим потребам терміни поширення статистичної інформації зі статистики нефінансових послуг?

- цілком задовольняє – 38,1%

- частково задовольняє –51,2%

- не задовольняє (прокоментуйте) – 1,2%

- складно відповісти – 9,5%

 

1.7. Вкажіть, будь ласка, з якою метою Ви найчастіше використовуєте інформацію

зі статистики нефінансових послуг?

(Допускається декілька варіантів відповідей)

- вивчення ситуації на ринку послуг в області – 73,8

- розроблення концепцій, стратегій, програм, прогнозів, інших документів – 25,0

- здійснення міжобласних порівнянь  (визначення частки області в Україні) – 11,9    

- моніторинг виконання загальнодержавних та регіональних програм розвитку – 7,1

- інше (зазначте, будь ласка) – 3,6%

 

1.8. Яка інформація зі статистики нефінансових послуг була  Вам корисною?

(Допускається декілька варіантів відповідей)

- обсяг реалізованих послуг у розрізі міст та районів – 30,9%

- обсяг реалізованих послуг населенню у розрізі міст та районів – 34,5

- обсяг реалізованих послуг з основного виду діяльності у розрізі міст та районів – 10,7%

- обсяг реалізованих послуг за видами економічної діяльності у розрізі міст та  районів – 21,4%

- обсяг реалізованих послуг у розрахунку на одну особу у розрізі міст та районів – 17,9%

- абсолютний приріст (скорочення) обсягу реалізованих послуг у розрізі міст та районів – 21,4%

 

1.9. Чи використовували Ви дані статистичного щорічника Рівненської області з питань статистики нефінансових послуг?

- так – 73,8%

- ні – 26,2%

 

1.10. Наскільки повною і доступною є інформація зі статистики нефінансових послуг, наведена у статистичному щорічнику?

- інформації достатньо для використання в роботі – 83,9%

- у цьому виданні висвітлені не всі питання зі статистики нефінансових послуг, в яких  

  була потреба – 16,1%

 

1.11. Чи використовували Ви дані економічної доповіді «Сфера послуг Рівненщини

у 2012 році»?

- так – 29,8% 

- ні – 70,2%

1.12. Наскільки повною і доступною є інформація зі статистики нефінансових послуг, наведена у економічній доповіді «Сфера послуг Рівненщини у 2012 році»?

- інформації достатньо для використання в роботі – 84,0%

- у цьому виданні висвітлені не всі питання зі статистики нефінансових послуг,   в яких

  була потреба – 16,0%

 

1.13. Чи бажали б Ви придбати економічну доповідь «Сфера послуг Рівненщини

у 2012 році»?

- так – 22,0%

- ні – 88,0%

2.1. Будь ласка, надайте оцінку якості статистичної інформації зі статистики нефінансових послуг за критеріями:

- Відповідність/ Релевантність

   відмінно – 15,5%

   добре – 64,3%

   задовільно – 20,2%

- Точність/Надійність

   відмінно – 17,9%

   добре – 77,3%

   задовільно – 4,8%

- Своєчасність та пунктуальність

   відмінно – 16,7%

   добре – 69,0%

   задовільно – 14,3%

- Доступність та зрозумілість/ Ясність

   відмінно – 15,5%

   добре – 70,2%

   задовільно – 14,3%

- Послідовність/Узгодженість та Зіставність/Порівнянність

   відмінно – 20,3%

   добре – 65,4%

   задовільно – 14,3%

 

2.2. Будь ласка, визначте, які критерії якості статистичної інформації зі статистики нефінансових послуг є для Вас найбільш важливими (пріоритетними) та надайте кожному критерію числове визначення важливості від 1(найбільш важливий) до 5 (найменш важливий)

- Відповідність/ Релевантність – 6,3%

- Точність/Надійність – 56,4%

- Своєчасність та пунктуальність – 7,4%

- Доступність та зрозумілість/Ясність – 20,7%

- Послідовність/Узгодженість та Зіставність/Порівнянність – 9,2%

 

2.3. Будь ласка, визначте оцінку інформаційної підтримки користувачів статистичної інформації зі статистики нефінансових послуг співробітниками Головного управління статистики

- Як Ви оцінюєте контактну інформацію, наведену на офіційному веб-сайті та в публікаціях Головного управління статистики?

   відмінно – 8,3%

   добре – 85,7%

   задовільно – 6,0%

 - Як Ви оцінюєте дії співробітників Головного управління статистики щодо надання відповіді на поставлене Вами запитання (надісланий лист)?

    відмінно – 15,5%

    добре – 75,0%

    задовільно – 20,2%

 

2.4. Якої, на вашу думку, загальної оцінки заслуговує інформаційне забезпечення Головного управління статистики (якість основних показників зі статистики нефінансових послуг та діяльність щодо підтримки користувачів)?

- відмінно – 9,5%

- добре – 77,7%

- задовільно – 4,8%

- складно відповісти – 8,3%

 

2.5. Як, на вашу думку, змінилося інформаційне забезпечення користувачів статистичною інформацією зі статистики нефінансових послуг  за період з 2008 по 2012 роки?

- значно краще – 13,0%

- краще – 65,5%

- залишилось без змін – 4,8%

- складно відповісти – 16,7%

 

 

Проведене анкетне опитування показало, що серед користувачів статистичної інформації слід і надалі продовжувати роз’яснювальну роботу щодо можливості отримання статистичної інформації, зокрема засобами електронного зв’язку, на компакт-дисках, флеш-носіях. Одночасно необхідно звертати увагу користувачів статистичної інформації на те, що відділ статистики нефінансових послуг може підготувати необхідний для користувача інформаційно-аналітичний матеріал на замовлення (якщо така інформація розробляється відповідно до плану державних статистичних спостережень і не є конфіденційною інформацією).

 

 

 

 

Щиро дякуємо всім користувачам, що взяли участь в анкетному опитуванні.